jueves, 7 de noviembre de 2019

Idees de màrqueting per al Terrassa Futbol Club! Animeu-vos!


El Terrassa Futbol Club està en clar creixement. El projecte presidit per Jordi Cuesta il·lusiona la ciutat. De forma subjacent, sura la idea que una progressió de categories dels diversos equips del club es pot traduir en més ingressos i més sentiment de pertinença per a terrassenques i terrassencs.


Per als lectors d’aquest blog que siguin de fora de Terrassa, que sortosament són molts i internacionals, expliquem l’escenari actual.

1. Primer equip masculí. Ara per ara és qui mou més públic (un miler d’aficionats en els matxs a l‘Olímpic, i de mitjana uns 200 als desplaçaments, a voltes superant el nombre d’espectadors dels rivals a domicili). Juga a Tercera des de fa uns anys i està lluitant per la promoció d’ascens a Segona B. És relativament recent (2002-06) l’estada a Segona A, al futbol professional, que implica ingressos televisius.

2. Primer equip femení. La gran sorpresa. Dos ascensos consecutius l’han dut a Primera Divisió, la “Segona B” del futbol femení, on juga contra equips catalans, balears i aragonesos. La col·laboració de Vicky Losada atorga potencial de futur. El femení va jugar a la màxima categoria (Primera Divisió en aquell moment) estatal a finals dels anys 90.  Objectiu de la temporada 2019-20: la permanència a la nova categoria. De cara al futur l’aspiració és la Lliga Iberdrola.

3. Equips de futbol sala. Es troben en categories equivalents aproximadament a la Tercera de futbol. El projecte és anar ascendint, piano piano, i observar com reacciona la ciutat i si hi ha opcions d’accedir al futbol sala professional. També anirà en funció de l’evolució del primer equip de futbol, a l’hora de prioritzar inversions.

4. Futbol platja femení. Una secció que anomenem com “eficàcia total”. Amb una inversió mínima, ja ha assolit un Campionat de Catalunya, una bona posició a la Primera Divisió de la Lliga espanyola i una positiva plaça a la Champions, en què va superar la primera fase. La temporada de futbol platja es concentra a l’estiu. Per tant, des del punt de vista del màrqueting, existent una clara estacionalització, amb els consegüents avantatges i inconvenients. Aquesta secció aporta títols i té projecció.

5. eSports. El Terrassa FC eSports ha aconseguit algun campionat i ha organitzat diverses competicions. Enganxa sobretot els joves, i pot ser una plataforma de captació d’associats i de rejoveniment del club.  

-Valors del club: arrelament a la ciutat (sentiment terrassista), lideratge comarcal (en títols és clar líder i el tercer de Catalunya), esperit poliesportiu (futbol masculí i femení, futbol sala masculí i femení, futbol platja femení, eSports; antigament, també hoquei herba, ciclisme, atletisme).

A partir d’aquest sintètic dibuix de la realitat, us convidem a formular propostes, idees, reflexions. ¿Quines idees de màrqueting se us acuden per rendibilitzar la realitat actual del club i possibles escenaris de futur? Endavant, Terrassa FC!!!

467 comentarios:

  1. Genial article! Una bona idea pot ser promoure l'assistència de públic a les escoles, tant de nens com de nenes.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies pel teu comentari i la teva idea, Sergi!

      Eliminar
    2. Como no conozco muy bien el fútbol, ​​permítanme hablar brevemente sobre el concepto de marketing que quiero expresar. En primer lugar, todos los miembros deben estar motivados. "Equipos de fútbol sala" pueden competir con "Primero equipo masculino". Los jugadores ganadores destacados serán recompensados ​​para estimular su moral y motivación.
      Luego, publicite ampliamente, puede publicitar en ins y otro software social. Vende en Internet algunos productos periféricos relacionados con el club, como "camisetas, zapatos, tazas de agua, fútbol ..." patrocina algunas actividades deportivas en la ciudad, y realiza varias reuniones para reunirte con los aficionados. Terrassa Football Club puede llegar a un acuerdo con la oficina de turismo local para convertirse en un nuevo hito turístico en la ciudad. Atraiga aficionados o turistas de otros lugares para visitar y aumentar la visibilidad.
      Primer equipo femenino y Fútbol playa femenino pueden cooperar con organizaciones feministas y convertirse en el ícono de la imagen deportiva femenina.Gracias por el maravilloso articulo, terrassa!ánimo!

      Eliminar
  2. Sou enormes!!! Aviam, idees: invitacions individualitzades a escoles tant al futbol masculí com al femení, i també a algun partit de la resta de seccions; crear més "merchandising" (ja hi ha bufandes, banderes, guants, gorres o pins; es podrien afegir gots o fins i tot ceràmiques del Terrassa FC); ampliar les seccions (gran idea la que va sortir fa un temps del tennis taula; l'handbol també podria entrar al Terrassa FC). Endavant, Terrassa FC!!!

    ResponderEliminar
  3. El Terrassa FC, además de ser el primer club del Vallès, tiene una historia ejemplar y un campo muy bonito. Sacar más partido a todo ello puede ser positivo.

    ResponderEliminar
  4. El Terrassa FC té tant potencial que des del punt de vista del màrqueting es poden fer moltes activitats. En temes culturals i socials sobre el Terrassa FC (llibres, exposicions, sala de trofeus…) el club és immillorable. Esportivament, cal fer el salt de l'equip masculí, intentar reforçar el femení i, si progressa el futbol sala, apostar-hi. El futbol platja femení també dona molt joc. Treure rendiment del camp és una opció, tot i que està al límit d'ús. Ara, amb el Mundial d'hoquei herba, es pot impulsar l'Olímpic. Visca el Terrassa FC!!!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies per les vostres idees! I, sempre, visca el Terrassa FC!!!!!

      Eliminar
  5. El Terrassa FC tiene un gran presente y un gran horizonte. La ciudad tiene mas de dos cientos mil habitantes, y si se implica a las familias el salto puede ser considerable.

    ResponderEliminar
  6. Molt bon article que analitza i mostra la situació actual del Terrassa FC, com a seguidor de futbol i d'esports en general molt orgullós del creixement que està vivint el club.
    AMUNT TERRASSA!

    ResponderEliminar
  7. Com habitant de Matadepera i havent estudiar a Terrassa, estic molt orgullosa del progrès que ha fet aquest gran equip tot i que no tinc molts coneixements de futbol.

    ResponderEliminar
  8. Mot interessant aquest article!
    Penso que tal com remarques a l'article seria una idea impressionant potenciar la vostra secció de futbol platja femení, ja que és purament rendibilitat.
    Espero poder seguir llegint articles d'aquest tipus, un plaer.

    ResponderEliminar
  9. Bon article per situar a gent amb poc coneixement en l'ambit dels clubs esportius. Com a idees per estrategies de Marketing, el merchandising és sempre atractiu, pots donar soport al equip en primera persona. Sorteig per xarxes socials i meet&greet amb els jugadors... Amunt Terrassa!!

    ResponderEliminar
  10. Les meves propostes seria crear esdeveniments a les escoles per impulsar que els mes petits facin esport, fer merchandising del club. Per aconseguir que el primer equip masculí arribi a 2a B es podria buscar reforç tècnic per a millorar les capacitats dels jugadors. Fer molta publicitat del club i les seves categories per captar el maxim de públic i que s’augmentin les inscripcions.

    ResponderEliminar
  11. El Terrassa FC és un dels clubs més antics del Vallès i amb més història.
    També te un camp maco i a una localització optima.
    S'haurien d'aprofitar coses com aquestes, és un club amb molta projecció i s'ha d'aprofitar.

    ResponderEliminar
  12. Molt bon article! Una idea de marqueting per a fidelitzar encara més els clients seria crear "merchandising": tot tipus de roba, cartells, posters, enganxines... de l'equip.

    ResponderEliminar
  13. Molt interessant veure com estan i com ha evolucionat cada categoria. Esperem que això segueixi millorant! (Maria Sánchez)

    ResponderEliminar
  14. Sent ciutadana de Rubí, ciutat veïna a Terrassa, sé de prop que és sentir-te part d'un club que lluita per fer-se gran. És per aixó que veig necessari crear més merchandising per fer també partícip a la gent que no juga a futbol però vol formar part d'aquesta "família".

    ResponderEliminar
  15. ¡Interesante artículo! Yo propongo que el club crea mas secciones e intentar que el primer equipo masculino suba a Segunda División "B". ¡Viva el Terrassa FC!

    ResponderEliminar
  16. Un article genial! I pel que fa al tema de marketing, crec que una manera de promocionar el club seria fent una jornada de portes obertes, és a dir, convidar a les famílies, amics e inclus a altres clubs, i fer activitats esportives on poguin participar des de els més petits als més grans, i fent que es sentin part del club, a més a més es fomentaría l'esport.

    ResponderEliminar
  17. Una bona opció per donar veu al club, seria fer una jornada de portes obertes , que podria ser anunciada per les xarxes socials del club, i donar l'opció de poder conèixer a tot l'equip del Terrassa.
    També es podria treure una sèrie d'articles de merchandising, ja que dóna suport i és bonic poder portar alguna peça dels teus.

    ResponderEliminar
  18. Molt bon article!
    Es genial per tenir un breu coneixement del Terrasa F.C. Les meves idees per fer una bona estrategia de marketing son...
    -Fer una jornada de portes obertes i convidar als instituts a anar-hi.
    -Fer publicitat a les xx.ss.
    -Vendre merchandising del club als gimnasos.
    Molta Sort i... Amunt Terrassa!

    ResponderEliminar
  19. Bon article!
    Algunes estratègies de màrqueting podrian ser fer una jornada de portes obertes, convidar a persones per que coneixin una mica més l'equip i el camp de futbol, vendre merchandising i estar molt presents a les xarxes socials :) Sort!!!

    ResponderEliminar
  20. Algunes estratègies podrien ser esta actius a les xarxes socials, fer promoció a través del mobliliari de la ciutat com per exemple autobusos, vendre merchandising, fer jornades de portes obertes per tal d'involucrar més a la gent...

    ResponderEliminar
  21. Un article molt interessant per veure l'actualitat del club. S'hauria de potenciar el femení i el futbol sala realitzant una campanya de outdoor marketing perquè pugui créixer el nombre d'aficionats de la zona i així tenir més espectadors.

    ResponderEliminar
  22. Molt bon article!! La meva idea seria crear esdeveniments/activitats/xerrades, etc, a les escoles per impulsar que els mes petits facin esport y ho facin lo més aviat possible. Fer merchandising del club seria una molt bona proposta!!

    Gracies

    ResponderEliminar
  23. Algunes estratègies de Màrqueting a implementar podrien ser convidar escoles a venir i fer activitats, conèixer el club i per últim sortejar algunes entrades; ampliar la venda de merchandising i dur-la a terme a la mateixa pàgina del club; posar la venda d'entrades a la capçalera de la web i no dins de club per facilitar la compra; promocionar l'equip de futbol platja femení per la seva rendibilitat i patrocinar activitats a la ciutat com festivals o campionats esportius.

    ResponderEliminar
  24. Magnífico artículo! En el tema de mejor de ideas de marqueting para el Terrasa Fútbol Club, yo introduciría el merchandising ( bufandas, gorras, pancartas, posters...) ya que como el Terrasa no es un club cualquiera y tiene miles de aficionado y está en una buena división del fútbol español ( tercera división) y se mantiene con buen ritmo.
    En el tema del fútbol femenino va también en buen camino estando en la primera división de fútbol femenino donde su objetivo real es la liga Iberdrola, yo buscaría mujeres con gran nivel de influencia que tengan relación con los deportes para promocionar la marca de fútbol femenino del Terrasa para volverse un referente en el fútbol femenino de Catalunya y España.
    También haría sorteos y meet and greet con las personas que les gusta el fútbol femenino, ya que en los últimos años está en auge.
    En el tema de equipos de fútbol sala ya que están en buena división pero no están a nivel “profesional” yo haría jornada de puertas abiertas a todo el mundo que quiera venir a ver a jugadores que están en proceso de crecimiento y en los Esports trabajaría mucho en la promoción de redes sociales y campañas con páginas de directo como ( Twitch, Mixer ) donde muchos jóvenes que siguen los esports utilizan estos medios.

    ResponderEliminar
  25. Gran Terrassa, Idees per potenciar el club, promoure els partits per les xarxes socials, comemorar els moments més històrics desde la fundació del club així capta el sentiment i la filosòsofia del club, fer invitacions per els instituts,universitats... i crear una grada jove per potenciar el ambient juvenil així es captara la juventut de Terrasa i els voltants.

    ResponderEliminar
  26. El potenciament d’eines d’atracció i captivació com ara xarxes socials com l’instagram, promocions de benvinguda, experiències dins del estadi úniques com podrien ser mosaics, mascota o fins hi tot concursos a peu de camp, resulten ser atractives per a tothom. Molt bon article, i visca el Terrassa!

    ResponderEliminar
  27. “El club Terrassa, és un club amb molta iniciativa per millorar el seu club. Primerament, el que diria és que d'estratègia de màrqueting podrien utilitzar les xarxes socials, per anar anuncia'n els partits de cada categoria, i així arribes a molta més gent que no només a la del club, també podria citar els seus esdeveniments, entre d'altres
    Una altra cosa utilitzada podria ser fer publicitat dels partits lloc/ hora, per la ràdio local de Terrassa. Igual que a la televisió també es podria citar com es troben en la lliga.
    Molt bon article, amunt TERRASSA!!
    Ona Abella”

    ResponderEliminar
  28. Un club de la categoria del Terrassa, ha d'organitzar esdeveniments perquè els més petits se'n xopin dels sentiments i dels valors que transmet el club.
    Es podrien organitzar quedades amb els jugadors del primer equip, perquè expliquin el que fan cada dia, així doncs els més petits podran fer el mateix que els seus "ídols".
    AMUNT TERRASSA!!

    ResponderEliminar
  29. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  30. La clau està en les xarxes socials! En fer-se notar i atraure més socis fent sortejos, fent publicacions promocionant l'oferta d'esports del club i ficant preus atractius.
    Una altra bona idea seria anar a tots els col·legis de la provincia de Barcelona i fer xerrades per als més petits explicant la importància de l'esport per a la nostra salut i aprofitant la visita oferiria xapes amb el logo del club perque els nens recordin que sempre poden apuntar-se al Terrassa FC. Un poc de merchandising no fa mal a ningú i realment crec que faria gràcia als nens tenir un record d'un club que està en auge constant.
    Aprofito per felicitar també el club per el seu esforç i disciplina, que li han ajudat a arribar on hi és ara. Visca el Terrassa FC!

    ResponderEliminar
  31. Muy interesante el articulo!
    Una de las ideas de marketing es ir a las escuelas y hacer charlas sobre el club para que más personas la conozca.

    ResponderEliminar
  32. Impressionant, molt bon article!
    Una de les estratègies de màrqueting que feria seria anar altres escoles per fer xerrades i així donar més a conéixer el club.
    Una altre idea seria fer ofertes i afegir més activitats.
    Ànims! :)

    ResponderEliminar
  33. Desde el meu punt de vista em semblaria una bona idea crear una promoció pels partits a casa, aquesta consistiria en si el partit es guanyat pel Terrasa sense encaixar cap gol, es regali alguna de menjar o beure als aficionats que hagin anat al partit. Aixì podem aconseguir que la gent animi més per la motivació d'aconseguir el menjar, i també pot comportar una creixent asistencia al estadi.

    ResponderEliminar
  34. Molt bon article!
    Des del meu punt de vista i enfocant en l'àmbit del Marqueting, crec que podria ser bo fer jornades amb activitats de pilota on puguessin participar totes les edats; a part de conèixer el club, Terrasa FC fomentaria l'esport.
    A més, fer activitats i xerrades a les escoles, proposant activitats i ensenyant algunes técniques de futbol.

    :)

    ResponderEliminar
  35. Realment es un club amb molta categoria! Felicitats per l'article! Crec que una bona idea enfocada al màrqueting del club seria realitzar esdeveniments solidaris amb associacions de Terrassa (Fas més ciutat, dons una bona imatge i et dones a conèixer). Tot i que també podria ser una bona idea convidar a aquestes associacions o escoles a conèixer els equips o a presenciar algun partit de la temporada a l'estadi. Espero que pugui ser d'utilitat!

    ResponderEliminar
  36. En mi opinion podriamos mejoras aspectos de marketing simplemente ofreciendo productos del equipo y con flyers (publicidad) para que mas gente conozca nuestro equipo!

    ResponderEliminar
  37. Aquest article és molt interessant !! Per la part dels eSports no sabia que el Terrassa en tenia, m'ha semblat molt interessant saber-ho. Per la part en màrqueting i centrant-me en els eSports es podria fer marxandatge del Terrassa, polseres, braçalets, gorres, samarretes(amb el logo de eSports de l'equip). També si l'equip avança fins a una bona posició o a la final d'alguna competició(que sigui física) podria sortejar algun producte d'aquest marxandatge.

    ResponderEliminar
  38. Quin gran club, el Terrassa FC! Crec que ara que s'apropa Nadal es podria realitzar un calendari per treballar la RSC del club. Una part dels fons es podrien donar a La Marató i per cada compra del calendari es podria regalar una entrada per assistir a un dels emocionants partits, fet que també permetria que molta gent es torni aficionada del club i hi vagi molt sovint. Felicitats per aquest article súper interessant.

    ResponderEliminar
  39. Seria molt bona idea que es tractesin cadascun dels equips i els eSports com a productes diferents d'una marca (Terrassa FC) i es fes una matriu de cartera de la Boston Consulting Group per poder treure-li el màxim rendiment als productes estrella (Primer equip masculí) estudiar aquells que encara están en incognita (Equips de futbol sala i eSports) i treure aquells que no ens sonin cap benefici.

    ResponderEliminar
  40. Primero de todo, felicidades por la excelente temporada que está realizando el primer equipo. Creo que un ascenso a segunda B, e incluso segunda A ayudarla muchísimo a expandir el Terrasa FC. Otro aspecto que considero muy importante, es invertir en los e-sports. Sería muy interesante intentar hacerse con un jugador de gran nivel y que además fuera Youtuber, ya que así aportaría éxitos en cuanto a e-sports y encima daría publicidad en su canal de youtube, como está realizando DjMariio con el Zaragoza CF. Por último, esta es una idea un poco utópica pero de llevarse a cabo sería un antes y un después. Se podría intentar que el legendario Xavi Hernandez con pasado en el club, fuera el nuevo entrenador del primer equipo. De ser así atraería mucho la atención de la prensa.

    ResponderEliminar
  41. Un molt bon article! Una estratègia de màrqueting per a que els més joves coneguin el potencial que té l'equip del Terrassa FC és anar a les escoles a fer xerrades sobre l'equip i sobre la seva història i les seves victòries!

    ResponderEliminar
  42. Articulo muy interesante, llamativo y enganchador! Siendo yo misma una lectora internacional y teniendo una cierta simpatía para el Terrassa FC, creo que la manera más innovadora para el crecimiento y expansión del TFC es promover la transmisión de los increíbles partidos a nivel internacional ( en los países cercanos y limítrofes del Mediterráneo) facilitando a los entrenadores y comunes aficionados de las diferentes divisiones, la posibilidad de ver los grandes valores y autenticidad de los jugadores Terrassistes para que se realicen en un futuro muy cercano, partidos internacionales!.

    ResponderEliminar
  43. Articulo muy interesante, llamativo y enganchador! Siendo yo misma una lectora internacional y teniendo una cierta simpatía para el Terrassa FC, creo que la manera más innovadora para el crecimiento y expansión del TFC es promover la transmisión de los increíbles partidos a nivel internacional ( en los países cercanos y limítrofes del Mediterráneo) facilitando a los entrenadores y comunes aficionados de las diferentes divisiones, la posibilidad de ver los grandes valores y autenticidad de los jugadores Terrassistes para que se realicen en un futuro muy cercano, partidos internacionales!.

    ResponderEliminar
  44. Bones, m'ha agradat molt l'article, trobo que es molt interessant i que a part de portar més aficionats i propulsar la idea seria interessant que l'equip o representants assistissin a events, fires locals i dels voltants per així poder donar més impuls a tot l'equip. Per altra banda oferir descomptes als "primer familiars" que tenen fills , pares o germans dins del club jugant, d'aquesta manera fa "menys mandra" gastar-se diners.
    I finalment, separaria els diferents equips i categories i els tractaria per separat donant protagonisme a cada un d'ells i si no funciona es necessari remoure-ho per no generar pèrdues i impulsar els que encara s'estan desenvolupant.

    Salutacions !!

    ResponderEliminar
  45. Amanda Rubio Álvarez27 de noviembre de 2019, 7:29

    Muy buen artículo! Alguna idea que puedo aportar es que podrían potenciar la visibilidad del fútbol femenino, ya que, hoy en día está ganando mayor importancia y así llegar a un público más amplio, podría ser beneficioso para el Terrassa FC.

    ResponderEliminar
  46. Buen artículo! Quizás una buena idea sería que por parte de todo el equipo y aficionados se llevará a cabo una jornada benéfica para la gente en situación desfavorecida como recogida de alimentos, un partido benéfico para recaudar fondos, etc.
    Saludos!

    ResponderEliminar
  47. Increíble articulo!! Muchas felicidades por el trabajo.
    Una idea para potenciar la imagen de este maravilloso club, podría ser llevar a cabo charlas en instituciones relacionadas con el mundo del deporte y tratar de dirigir tráfico a este articulo.

    ResponderEliminar
  48. Increíble articulo!! Muchas felicidades por el trabajo.
    Una idea para potenciar la imagen de este maravilloso club, podría ser llevar a cabo charlas en instituciones relacionadas con el mundo del deporte y tratar de dirigir tráfico a este articulo.

    ResponderEliminar
  49. Molt bon article!! Una idea seria realitzar unes portes obertes invitant als Instituts i a les escoles que vagin i així podran tenir més coneixement sobre l'equip del Terrassa FC. I fer merchandising del Terrassa.

    ResponderEliminar
  50. Muy buen artículo! Una idea que el club podría hacer unas puertas abiertas, para que tanto los socios y los que no lo son pudieran ver y saber un poco sobre la situación actual del club o animar a la gente a ir a ver partidos de diferentes categorías, eso ayudaría al club a crecer y que más gente lo conociera.

    ResponderEliminar
  51. Quin esperit! Doncs com a millores, renovar les instal·lacions del club podría cridar l'atenció de la gent i animar-se a provar algún esport, també la promulgació del que fan y tots els esports que es juguen a escoles, instituts, esplais, etc sería una bona forma de guanyar adeptes i inscripcions, aprofitant també la presencia femenina que teniu als esports femenins, estaría be anar a conferencies i actes per la dona i informar de la lliga femenina, y per últim, promocionar la "prova gratuita" de cualsevol esport del Terrasa FC estaría molt bé!

    ResponderEliminar
  52. Brutal article Joan, en la meva opinió el CF Terrassa té molta trajectòria i hem de potenciar el equip perquè d'aquí poc arribi a segona, i en un futur a primera! Una opció de marketing per a l’equip seria que jugadors del Terrassa vagin a universitats, escoles i equips de futbol de 8 a 20 anys. Molta gent és del Barça simplement perquè no saben els clubs que realment són més propers al fanatisme.

    ResponderEliminar
  53. En primer lloc, moltes felicitats per l'article! Em crida molt l'atenció el gran nombre d'aficionats que es desplacen per veure al Terrassa, això és esperit d'equip!
    Com a millores m'agradaria afegir la possibilitat de contactar amb diversos influencers/youtubers que es dediquin a fer reptes de futbol amb jugadors famosos per al seu canal. La idea es oferir-lis que aquests reptes es fessin a les instal.lacions del Terrassa FC per donar-li més visibilitat.

    ResponderEliminar
  54. Gran article Doctor Fondevila, caram, sembla que el Terrassa jugui a Angleterra, quina gran afició, petita pero matona! Molt relacionat amb la tendencia d'avui en dia, adaptarse encara mes a les tecnologies i modes d'avui en dia fara que el club creixi encara mes en massa social. Felicitats!

    ResponderEliminar
  55. Felicitats per l'article professor! L'he trobat molt adequat i amb l'extensió correcte per a explicar l'evolució positiva què està gaudint el teu club. Les idees de màrqueting em semblen intel·ligents i amb constant relació amb alguns continguts de l'assignatura. Un salut ben cordial!

    ResponderEliminar
  56. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  57. Molt bon article Joan Francesc! Com a ciutadana de Terrassa, penso que es molt interessant mostrar els equips que tenim aquí, tant femenins com masculins! Proposo dur a terme alguna iniciativa relacionada amb el Màrqueting de Guerrilla (Below The Line) tenint com a principal protagonista la creativitat per captar a més gent seguidora del futbol.

    ResponderEliminar
  58. uau Joan Francesc, no sabia que el Terrassa havia aconseguit tants "petits" èxits però molt importants per la dimensió del club.
    El que m'agradaria veure a mi, personalment com a noia esportista, seria més dones jugant a fútbol, per tant una bona idea seria que els dos equips femenins anessin a donar unes jornades esportives i de coneixement per les diferents escoles i instituts de la zona, per a donar-se a coneixer i possiblement captar noves potencials jugadores i amb ganes. :)

    ResponderEliminar
  59. Article molt interesant dels últims esdeveniments important del club! Apart de potenciar el merchandising del club, es podria arrivar amb acords amb diferents clubs d'altres categories per poder tenir la opció de cedir jugadors i jugadores per tal de potenciar la entrada de nous jugadors/res i donar minuts a altres per poder tenir un rendiment continu.

    ResponderEliminar
  60. Muy buenas aportaciones! Aun que no soy muy fan del fútbol y no se mucho del tema, pienso que es interesante abrir el camino a nuevos campeones, no sólo para beneficiar a los propios jugadores sino también para los espectadores. para empezar podrían hacer partidos amistosos internacionales para darse a conocer y por otra parte más merchandising.
    Espero que en un futuro Terrasa FC será el nuevo Futbol club BCN.

    ResponderEliminar
  61. Com a seguidora de futbol que sóc, sobretot del RCDE, trobo que és un article molt interessant. Està clar que el Terrassa FC es un club amb molta história i bona trajectoria, per aixó crec necessari que aquest club de futbol necessita potenciar-se i posicionar-se millor en el món del futbol, ja que necessita estar on es mereix. Per aixó caldrà buscar estrategias de creixement, com per exemple millor el merchandising o creant una xarxa d'observadors, per poder fixar a noves promeses, i sobretot potenciant i cuidant les joves promeses de les categories inferiors.

    ResponderEliminar
  62. Molt bon article!!! M'ha semblat molt intesessant. Sóc jugadora de futbol i m'encanta llegir articles com aquests. Soc fan de tenir samarretes, dessuadores, bufandes, etc del màxim número d'equips possibles. Una bona idea seria promocionar o anunciar cada setmana els partits que hi han aquella jornada per que acudeixin el màxim número d'assistents possibles i així omplir la grada, que això motiva moltíssim!! A l'hora, es podrien vendre samarretes per animar als equips i treure algún benefici pel club.

    Ànims i molta sort club!!!

    ResponderEliminar
  63. El FC Terrassa està en creixement constant i és un club que il·lusiona a la ciutat. Hi ha hagut una progressió en les diferents categories del club. Alguns dels valors del club són el lideratge i un esperit poliesportiu. Una proposta en vista al futur per afavorir el creixement del club podria ser fer esdeveniments socials per atraure el públic en general. Fer un torneig per exemple, que juguin diferents categories del club i que siguin per temes concrets o problemes de la societat. Per exemple, un torneig en contra del racisme. Amb això el club aconseguirà tindre uns grans valors i atraure i integrar a la societat.

    ResponderEliminar
  64. Un article molt interessant! Jo personalment explotaria la historia del club i els tipus de futbol segons la temporalitat, es a dir, a l'estiu promocionaria més el futbol platja i a l'hivern una cosa més tancada com el futbol sala.

    ResponderEliminar
  65. Enhorabuena por las victorias del club! Como idea principal creo que el objetivo que debería perseguir el club es centrarse en la promoción del equipo. Además, como bien se comenta, la historia del club sería una interesante herramienta para poder promocionarse. También podrían realizarse pequeños eventos donde el público pueda entrar gratuitamente y se realicen experiencias que hagan que la gente quiera volver.
    Un artículo muy interesante.

    ResponderEliminar
  66. Mónica González Sánchez3 de diciembre de 2019, 2:04

    Primero de todo me ha parecido un articulo muy interesante. Se ha mostrado los logros del club e información de este.
    Como ideas de marketing potenciaría las redes sociales ya que gran parte del publico puede estar en ellas. También crearía eventos gratuitos o de bajo precio para las persona que viven en Terrassa y cercanas promoviendo el interés por formar parte del club sobretodo para la gente más joven que esta interesada en jugar. Daria importancia a los valores del club fijándome en su historia. Realizar tours por las instalaciones, en definitiva a dar a conocer al club y apoyar siempre al deporte femenino.
    ¡Espero un futuro lleno de logros para el Terrassa Futbol Club!

    ResponderEliminar
  67. Muy buen articulo, como residente en la ciudad de Terrassa tengo que decir que nunca he visto ningún tipo de publicidad para animar a los residentes a acudir al campo. Lo interesante seria que algún partido de la temporada sea gratuito y en ese mismo, hacer algún tipo de sorteo, poder conocer las instalaciones, actividades después....
    Siempre podemos enfocarlo al publico mas familiar ya que es una distracción nueva para los niños y los padres.

    También recordar que en Terrassa existe otro deporte super importante, el Hockey (Patines y hierba). También han estado muy bien clasificados y esta temporada también les va muy bien.

    Deseo un buen futuro para el club!!

    ResponderEliminar
  68. Muy interesante el articulo Gerard & Joan!
    Es una buena idea de marketing ir de escuela en escuela haciendoo charlas sobre el club para ser más conocidos! Excelente idea

    ResponderEliminar
  69. Em sembla una idea genial!
    Fer una jornada de portes obertes pot fer que la gent coneixi mes el camp y el club y així mateix aprofitar mes el merchandaising , per creixer com a club.

    Y sobre tot gent també en el tema futbolístic, quan més gran es el club més beneficios: mes possibilitats de fitxar y poder ascendir de categoríes.

    ResponderEliminar
  70. Em sembla una idea genial!
    Fer una jornada de portes obertes pot fer que la gent coneixi mes el camp y el club y així mateix aprofitar mes el merchandaising , per creixer com a club.

    Y sobre tot gent també en el tema futbolístic, quan més gran es el club més beneficios: mes possibilitats de fitxar y poder ascendir de categoríes.

    ResponderEliminar
  71. Me parece un artículo muy interesante!
    Opino que sería una buena idea regalar entradas del Terrassa FC a escuelas y asociaciones por tal de incentivar a la gente a volver a los partidos, aumentando así los seguidores.

    ResponderEliminar
  72. Una bona idea de promoció podria ser anant a partits d'altres equips i explicar i donar a conèixer el Terrassa, donant entrades pels seus partits o fent que els seus jugadors donessin suport a altres clubs.

    ResponderEliminar
  73. Em sembla un post molt interessant!
    Crec que per promocionar al club podríeu organitzar un esdeveniment benèfic, un partit solidari per exemple on tot el que es recapti vagi destinat a Càritas o a alguna organització que faci el bé per la ciutat.

    ResponderEliminar
  74. Es un articulo muy interesante y con información muy valiosa donde se aprecia que los jugadores masculinos son mucho más visitados que los femeninos por lo que desde mi punto de vista deberíamos publicitar más a este equipo femenino de Terrasa que a subido tanto en poco tiempo, se podría publicitar más en la radio, periódicos,... llegar a un publico más amplio y que sea más conocido

    ResponderEliminar
  75. Me ha gustado mucho el post. Poder marcar todos lo valores que tiene el club, gracias a ellos seguro que conseguirán lo que se propongan y de esta manera también todos los equipos están motivados y tienen un objetivo que conseguir.

    ResponderEliminar
  76. Muy interessante! Seria muy buena idea para el equipo femenino que se regalaran entradas o se ponieran precios muy reducidos , como pasa en el equipo femenino del F.C.Barcelona, así el equipo femenino crecería.

    ResponderEliminar
  77. El Terrassa ha anat crescent bastant fins arribar a ser molt congest i disposar de gran part de seguidors. Amb això podem obtenir oportunitats com per exemple un partir on puguin anar persones discapacitades i gaudir d'una bona experiència.

    Molt bon blog Joan!

    ResponderEliminar
  78. Un molt bon article, m'agrada molt la idea de que el Terrassa tingui també presencia en el món dels E-sports que com tu dius cada enganxa a més joves, és una bona manera de fer-los partícips de l'esport i sobretot de promocionar l'equip a un altre target.
    Marina Serrano

    ResponderEliminar
  79. Es un post que está muy bien elaborado, donde se exponen las distintas categorías de fútbol de las cuales dispone el FC Terrassa y se explica todo el progreso positivo que han tenido a lo largo del tiempo. Además, algo que valoro muy positivamente es que se incluyan los valores del club ya que es algo que ayuda a los aficionados a sentirse identificados. Una forma de promocionar el FC Terrassa sería hablar con escuelas para que los niños hagan una visita al campo o bien que algunos jugadores acudan a escuelas a explicar en que consiste su trabajo.

    ResponderEliminar
  80. Muy buen artículo y muy interesante para conocer la historia y escenario que está viviendo actualmente el Terrassa Futbol Club, ya que muchas de las personas que vivimos a las afueras no somos conscientes de ello. Desde mi punto de vista, una muy buena idea de marketing para promocionar el club sería crear un poco más de merchandising. Se podrían crear diferentes elementos del equipo que la gente pueda usar en su día a día , por ejemplo: camisetas, fundas para el teléfono, sudaderas, llaveros para las llaves o elementos para colgar en la habitación. Todo esto lo publicitaria mucho en las redes sociales para dar a conocer los diferentes elementos que ofrece el club y hacer sorteos en redes sociales también, para motivar a la gente.

    ResponderEliminar
  81. Molt bon article! Una bona idea sería intentar donar a conéixer tota la varietat de seccions del club per crear més passió pel Terrassa per part de la gent del poble o al voltant.

    ResponderEliminar
  82. Molt bon post, explica molt bé la situació i l’evolució del Terrassa Futbol Club.
    Personalment penso que una bona idea de màrqueting seria dur a terme diversos esdeveniments, com per exemple: En determinades èpoques de l’any realitzar als més joves un tour per l’estadi i posteriorment, fer alguna sessió d’entrenament amb algun jugador de l’equip.

    ResponderEliminar
  83. Bon article, i millor intenció! En clubs petits, com el Terrassa s'ha de promoure la cultura familiar amb l'afició, es a dir produir estrategies que facin que la gent de la ciutat s'identifiqui i tingui passió per el equip. Una bona idea, sería crear un grup de animació que funcioni més enllà del futbol, es a dir promoure un club esportiu, pero alhora, un club de socis on poder-se sentir identificat, com per exemple amb accions fora dels terrenys de joc amb coordinació amb les plantilles del equip per un cop al mes sortir a netejar els parcs de la ciutat o promoure dinars populars previs als partits de l'equip. Et recomano seguir l'exemple de la Assosiació Esportiva Alella, un equip de poble petit, amb menys de 5 anys d'historia, que està aconseguint tenir-nos a la gent del poble cada cap de setmana al camp. (juguen a 4ta catalana!)
    Som-hi Terrassa!

    ResponderEliminar
  84. Molt interesant aquest post, es interessant el tema del futbol avui día, endavant, seguiu així!

    ResponderEliminar
  85. Un post muy interesante! yo daría prioridad a las redes sociales, como son Instagram y Facebook, esa sería la campaña de marketing que yo considero más rápida y eficaz para esta situación.

    ResponderEliminar
  86. Molt interessant aquest article, per agafar idees i aprender mes del tema! Gràcies !

    ResponderEliminar
  87. Un article molt interessant joan! Jo apostaría per Google Ads i optimitzar el màxim possible depenent dels resultats.

    Bones festes

    ResponderEliminar
  88. Desde mi punto de vista lo que se podría hacer son: puertas abiertas para que colegios y personas aficionadas o potenciales conozcan el grupo, el campo y todo lo que engloba el Terrassa FC, estimular con buenas acciones (del equipo) en las redes sociales como por ejemplo regalar merchandising en los colegios...además podría cada vez que sale a jugar a fuera de su campo crear invitaciones para darse a conocer no solo en fútbol en esa categoría si no en todos los ámbitos juntamente con la ciudad.

    ResponderEliminar
  89. Com a gran aficionat a futbol i com a estudiant de màrqueting penso que una gran opció seria augmentar (dins del possible) l'inversió en el que considero possibles pilars (tant actualment com de cara al futur) del gran Terrassa FC. Aquests tres pilars son el Primer Equip masculí, el Primer Equip femení i l'equip d' eSports.

    Els motius son senzills: El primer equip masculí, en pujar de categoria farà augmentar les ganes dels ja nombrosos aficionats i els farà somiar, un aspecte clau per a una afició i un club en progrssió ascendent.

    El primer equip femení, en estar en una lliga més competitiva podrà atraure també a aficionats, trobant-se el futbol femení en un moment d'expansió mediàtica i tenint cada vegada més repercussió.

    Per últim, crec que els eSports son un valor de futur en el present. Tenen una capacitat de moure aficionats molt elevada i el nivell d'inversió necessària no és tant elevada com en altres seccions (com per exemple els primers equips).

    Molt bon article i força Terrassa FC!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies per les teves idees, Marc, i força Terrassa FC!!!

      Eliminar
  90. Aquest projecte presidit per Jordi Cuesta on l'objectiu és la realització d'una progressió de categories dels diversos equips del club amb l'objectiu d'incrementar els ingressos del club.
    Per tal de que el club del Terrassa obtingués una major visibilitat arreu del món augmentaria la inversió en el món dels e-sports ja que crec que és una inversió de futur per la majoria d'empreses.
    També invertiria en el món del ciclisme encara que sigués menys quantitat de diners però invertiria ja que crec que és un sector on acull a molta gent i podria donar visibilitat al club per arreu d'Europa.

    ResponderEliminar
  91. Unes idees que crec que podrían ser bones per el creixement del Terrassa podrían ser crear merchandising i intentar apropar les valors del club a les persones más joven, tambo es podrían promocionar per a tot el públic.

    ResponderEliminar
  92. És un projecte il·lusionant i amb molt de futur.
    Com a jugador i aficionat al futbol crec que el Terrassa podría intentar "treure suc" a la cantera i fer-la competir a categories nacionals, sempre és bonic veure jugadors joves arribar al primer equip del club que estimen, i amb una base potent seria més que possible.
    El club també podría posar a la venda més productes i així treure més profit al seu "merchandising".
    L'afició al Terrassa es podria fomentar i estimular des de que els nens son petits, a les families terrassenques, així sempre guardaràn sentiments pel club amb el que han crescut.
    No queda dubte de que el Terrassa és un club històric i aviat pujarà i tornarà on es mereix!

    ResponderEliminar
  93. Com a aficionat al futbol opino que per poder créixer més com a club s'hauria de començar per baix. El futur del club depèn de les pròximes generacions de futbolistes i generar una certa estima al club per part dels joves Terrassencs és important. Per aconseguir-ho, crec que portar els jugadors del primer equip femení i masculí a les escoles de la ciutat perquè els nens tinguin una motivació pot ser bo. Si a més es reparteix marxandatge com bufandes o gorres de l'equip, podria ajudar molt a què es creés una afició que en un futur pogués aportar beneficis.

    ResponderEliminar
  94. El Terrassa FC és un club amb molta història, crec que ha de seguir mantenint una sèrie de blocs compactes com ara bé: El primer equip, l'equip femení i l'equip d'eSports. Una de les idees per poder mantenir aquest concepte que he explicat abans seria: promocionar-se de manera sistemàtica a les seves xarxes socials, ja que ara és el mitjà de comunicació per assabentar-te de tot el que passa en el moment. Crear contingut interactiu amb els teus seguidors / aficionats, un altre de les idees seria fer sortejos de marxandatge del club (gorres, bufandes, samarretes, etc.) També és important que els nois/es de la ciutat sàpiguen que aquest club es va crear des de sota i que s'ha fet un treball molt dur i llarg per arribar a on estan ara i la millor manera de conèixer és anar-hi en primera persona al camp. Crear un grup d'animació per fer "caliu" durant els partits (prepartit i postpartit).

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Bon anàlisi i grans idees nanu!! Potenciar el grup d'animació és clau per motivar als jugadors i fer que es deixin la pell al camp.

      Eliminar
  95. Personalment, penso que la base de tot es potenciar les diverses categories que té el club, per aconseguir això, es clau que hi hagi una gran il·lusió tant dels aficionats com dels propis jugadors de voler donar un cop sobre la taula i fer del Terrassa un equip important, és per això, que s'ha de treballar en diverses seccions i anar progressant poc a poc com actualment ja s'està fent, un bon exemple d'això, és l'equip femení aconseguint dos ascensos.

    El nou projecte es il·lusionant, des del meu punt de vista, les estratègies claus per arribar a l'èxit del club passarien per l'ascens del primer equip, potenciar els eSports, ja que son un aspecte important de màrqueting per captar fans més joves i donar-li més nom al club, també serà molt important la permanència de l’equip femení.

    És necessari fer més promoció a les xarxes socials, promoure merchandising i aconseguir bons patrocinadors per arribar a potenciar el club al màxim i fer que el Terrassa sigui un equip competitiu en totes les categories, a fi d’aconseguir ingressos i estimular un fort sentiment de pertinença per als terrassencs i terrassenques.

    Amunt Terrassa!

    ResponderEliminar
  96. Totalment d'acord nanu!!, Veurem si són capaços de posar en pràctica aquests suggeriments per tal de poder créixer com a club!!

    ResponderEliminar