domingo, 18 de abril de 2021

El gran proyecto deportivo y estructural del Terrassa Futbol Club

 

El Terrassa Futbol Club crece. Sueña. La entidad, presidida por Jordi Cuesta, regresa a sus orígenes reconvirtiéndose en polideportiva, e ilusiona a 221.000 terrassenses, que palpitan y vibran con un proyecto muy ambicioso y atractivo desde la perspectiva del marketing.


El escenario en este 2021 es halagüeño, e incita a acciones de marketing innovadoras, en una coyuntura donde lo digital y lo analógico se aúnan de manera dinámica y virtuosa. La colaboración del magnate griego
Konstantinos Tsakiris abres unas perspectivas atractivas. El state of the art del club es el siguiente:

-Fútbol masculino. El primer equipo, en Tercera División, está luchando por el ascenso a Segunda B (2ª RFEF). El Terrassa FC es el tercer club de Cataluña por títulos (el principal indicador, científicamente por encima de las categorías; como club de fútbol y polideportivo, arrasa en el Vallès Occidental y es de los mejores de Cataluña y España), con sus flamantes cuatro Copas Catalunya (máximo título catalán, en el Vallès sólo conquistado por el Terrassa FC) y cuatro Campeonatos de Catalunya sub-23, entre otras preseas. Con una plantilla vocacionalmente multinacional (dos jugadores griegos al comenzar la campaña y un japonés), al imán televisivo en el futuro puede ser de órdago. El objetivo es alcanzar lo antes posible la Segunda A y, quién sabe, la Primera División o máxima categoría, que el Terrassa FC ya ha hollado en numerosos deportes (fútbol masculino en ámbito de Catalunya, fútbol femenino, fútbol playa femenino, hockey hierba masculino, hockey hierba femenino, hockey sala masculino, hockey sala femenino, hockey patines masculino, atletismo, ciclismo…).

-Fútbol femenino. El primer equipo actúa y lucha por mantenerse en Primera División Nacional, equivalente a la Segunda B masculina, a un paso de Reto Iberdrola y Liga Iberdrola. En un horizonte muy próximo la sección puede aspirar a la máxima categoría (ya conseguida en los años 90), ya que la internacional terrassense Vicky Losada (que actúa en el FC Barcelona) se comprometió en su momento a encabezar un proyecto ambicioso. Con una inversión razonable y con fichajes acertados esa perspectiva es factible. Un escenario con los primeros equipos de fútbol masculino y femenino en el fútbol profesional es lisonjero.

-Fútbol playa femenino. El Terrassa FC ha conquistado recientemente el Campeonato de Catalunya, y ha participado en la Liga española y en la Champions. Es una sección consolidada, que aspira a títulos y que puede dar un paso al frente en al Liga estatal y en Europa.

-Fútbol sala masculino. El Terrassa FC, actualmente en Primera Catalana, es un firme candidato al ascenso a la División de Honor catalana. Con Diego Blanco (que descolló en El Pozo de Murcia como jugador) el objetivo es ascender, ascender y ascender, para situar al equipo en categoría nacional, con perspectivas profesionales.

-Fútbol sala femenino. El Terrassa FC, actualmente en Segunda Catalana, corteja también con el ascenso a Primera Catalana de la mano de Ayoub del Rif. Aunque el camino hacia el fútbol sala nacional y profesional se antoja prolongado, estratégicamente es, en términos inversores, uno de los más asequibles y asumibles. Asimismo, existiría a largo plazo la opción de conquistar títulos, pretensión muy compleja en otros deportes.

-Otras secciones. La acertada gestión y la senda de crecimiento del Terrassa FC está atrayendo acuerdos de colaboración. Por ejemplo, el Terrassa FC acogió desde 1910 hasta los años 60 del siglo pasado la sección pionera de hockey sobre hierba, que se independizaría y daría lugar al Club Deportiu Terrassa actual. Por cierto, esa sección ha sido una fuente brutal de máximos títulos europeos, españoles y catalanes para el Terrassa Futbol Club (que durante algunos años cambió de nombre y se llamó Club Deportivo Terrassa, denominación que asumiría el club de Les Pedritxes). Existe ahora mismo una fluida colaboración con ese club. Igualmente, se está dialogando con otros deportes (korfbal, hockey patines), algunos de los cuales han sido, a lo largo de la historia, secciones del Terrassa FC, como el balonmano (nacido en el seno del Terrassa FC en los años 40) o el hockey sobre patines (en los años 70, en División de Honor como Terrassa FC), entre otros.

La masa de socios del Terrassa FC está en unos 1.200 aproximadamente. El Estadio Olímpic, con capacidad (ampliable fácilmente hasta 15.000 o 20.000) para 12.000 espectadores, es una belleza arquitectónica, que ha sido sede de grandes competiciones deportivas (Juegos Olímpicos y el oro olímpico de la selección española femenina), eventos y rodajes de anuncios. Terrassa es la tercera ciudad de Cataluña y la número 21 de España, pisándole los talones a Granada y Elche. Las bases demográficas y estructurales están ahí. Es cuestión de tiempo alcanzar los diversos objetivos. ¿Qué ideas nos podéis aportar?

106 comentarios:

  1. Quin article més bonic! El Terrassa FC té una gran història, el millor palmarès del Vallès amb diferència i una gran ciutat, de manera que és qüestió de temps que el futbol vagi ascendint i el pressupost es distribueixi entre les diverses seccions.

    ResponderEliminar
  2. Som molts, som apassionats, estem il·lusionats i tenim un club estimat. Fer màrqueting per al Terrassa FC és encoratjador amb aquests vímets. Visca el Terrassa FC!

    ResponderEliminar
  3. El Terrassa FC té un gran potencial de màrqueting. Té uns colors corporatius molt macos, amb rauxa, i té més de 220.000 habitants, la tercera ciutat de Catalunya. Jo potenciaria encara més les activitats culturals vinculades a l'entitat.

    ResponderEliminar
  4. Terrassa és una gran ciutat i com a tal el club de futbol (i altres esports) ha de ser-ne un aparador. El futbol genera negoci i turisme, molt turisme, gràcies a la imatge de marca i al fet de sortit en mitjans de comunicació. Potser caldria una campanya de màrqueting de l'estil de les campanyes de destinacions turístiques. Enhorabona per aquest blog, el líder del sector!

    ResponderEliminar
  5. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  6. Molt bon article! Les idees de marketing més adients serien: millorar el merchandising, actiu a les xarxes socials de Twitter i Instagram, etc.

    ResponderEliminar
  7. Permite al encargado de la toma de decisiones modificar, completar o perfeccionar las sugerencias de decisión proporcionadas por el sistema, antes de enviar de vuelta al sistema para su validación

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies pel teu suggeriment de sistema de gestió, Oriol!!!

      Eliminar
  8. El Terrassa FC és un club amb molt potencial a nivell de màrqueting. Està situat a una ciutat gran i poderosa economicament, i a part té uns colors vius. A més, la seva afició el fa encara més gran. Estic segur de que varies de les seves seccions esportives creixeran exponencialment als proxims anys! (Perdona per l'altre comentari, ha estat un error)

    ResponderEliminar
  9. Un gran artículo; un club con una gran posibilidad de marketing, para seguir creciendo, apostaría por una buena actividad en las redes, por ejemplo, mejorar el merchandising… muy buen artículo, ¡enhorabuena!

    ResponderEliminar
  10. El Terrassa podría guanyar molt més realitzant activitats de cara al públic que alhora s'utilitzessin per promocionar als equips. De manera que tothom s'impliqués com a ciutat i s'estengués la veu!

    ResponderEliminar
  11. Crec que qualsevol club, sigui més o menys gran, hauria de fer ús de les xarxes socials per donar-se a conèixer i que la gent anés compartint el contingut, profunditzar una mica més en el Merchandising. Article molt interessant!

    ResponderEliminar
  12. Crec que avui dia en tota empresa, l’ús de les xarxes socials per promocionar-se és de gran importància i vital per donar-te a conèixer i expandir-te. Un gran forma de fer-ho també, és amb el Merchandising.

    ResponderEliminar
  13. Molt bon article, com a gran club que és el Terrassa jo recomanaria que s'intentés portar a terme alguna acció de marketing amb la gent de la ciutat, en especial amb els més petits que al final són el futur. La meva idea és que es fessin xerrades sobre l'importància de l'esport i explicar l'història del Terrassa a les escoles, tot això acompanyat d'entrega de merxandatge als més petits per fomentar l'il·lusió que això pot arribar a crear

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Adrià!!! Certament, la història del Terrassa FC és enorme!!!

      Eliminar
  14. Muy buen artículo sobre uno de los clubes referentes del fútbol catalán. Es notable su progresión y su crecimiento pero debería acabar de utilizar las herramientas actuales tales como el uso de redes sociales, para poder captar y incidir en un mayor número de personas, usar más herramientas de merchandising que siempre vienen bien para proporcionar ingresos. Recomendaría un instagram propio del club, subiendo sus jugadores, valores, historia y progresión del club.
    Dicho esto, un artículo genial!

    ResponderEliminar
  15. Para el Terrasa FC, creo que es primordial invertir tiempo en publicidad digital para las redes sociales, que transmita sentimientos de juventud, alegría y espíritu de equipo. También invertir en publicidad algo más cara en medios BTL y quizá en algún medio ATL que sea asequible al presupuesto. Además, el diseño de merchandising atractivo sería un plus para los socios y potenciales socios del futuro, además para sorteos en eventos especiales, como por ejemplo cuando se produzca la vuelta a estadios, aniversarios, etc.

    ¡Gran artículo!

    ResponderEliminar
  16. Para el Terrasa FC, creo que es primordial invertir tiempo en publicidad digital para las redes sociales, que transmita sentimientos de juventud, alegría y espíritu de equipo. También invertir en publicidad algo más cara en medios BTL y quizá en algún medio ATL que sea asequible al presupuesto. Además, el diseño de merchandising atractivo sería un plus para los socios y potenciales socios del futuro, además para sorteos en eventos especiales, como por ejemplo cuando se produzca la vuelta a estadios, aniversarios, etc.

    ¡Gran artículo!

    ResponderEliminar
  17. El Terrassa FC té un gran potencial en l'àrea de màrqueting. Jo em decantaria cap a les activitats vinculades a l'entitat i també a potenciar el marxandatge, però per poder dur a terme aquesta acció és fonamental l'ús de les xarxes socials.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Florensa!!!

      Eliminar
  18. Gran potencial i molt apassionant, en tots els ambits i areas, es necesari donar a coneixer tots aquests punts, molt bon article!.

    ResponderEliminar
  19. Muy buen artículo! El Terrassa FC tiene una gran proyección cuando se trata de potenciar su marketing, tanto atraer nuevos socios como venda de merchandising.
    -Kirill Rudnik

    ResponderEliminar
  20. El Terrassa CF té un gran potencial en en tots els àmbits. Només cal veure les dades aportades a l'article, que confirmen la notable evolució del club. Jo apostaria per potenciar el merchandising d'aquelles categories del club que destaquen entre les altres (principalment de samarretes i bufandes perquè és una aposta segura per a començar), perquè com bé sabem els aficionats al futbol, no hi ha res com sentir-te identificat amb els colors del teu equip. A més a més, tindria el valor afegit de representar a la localitat en qüestió (com és el cas del Leganés, per exemple).
    Després, apostaria pels drets televisius, perquè són una gran i important font d'ingressos.
    Per últim, augmentaria l'ús de les xarxes socials perquè és la millor forma de generar engagement i interectuar i fidelitzar els aficionats. Dit això, bona sort i endavant, Terrassa!

    ResponderEliminar
  21. A great article as always!. In my opinion I believe that social networks are a great place where to promote and be known.They are increasingly the channel for establishing relationships with people, as well as being able to persuade as well as generate reactions to people. In addition the new generations are the future, and that is better than using the tools they have to reach to encourage interest in Terrassa FC.

    ResponderEliminar
  22. Gran artículo! Es cierto que tanto el FC Terrassa así como la ciudad tienen mucho potencial. Como acción de marketing recomendaría el uso de las redes sociales ya que es una buena forma de interactuar con aficionados a este deporte. Además se podrían hacer sorteos o promociones para atraer y fidelizar. Ànim Terrassa!

    Laura Moya

    ResponderEliminar
  23. Moltes felicitats per l’article i per aquest club, realment és aclaparador l’alt nivell i el nombre de títols que acumula!

    Pel que fa a les idees, crec que avui en dia la promoció mitjançant les xarxes socials és indiscutiblement necessària, però jo sobretot apostaria per fer augmentar la consciència local (ja sigui a escoles, instituts...) per a conèixer el que “tenim a casa” i que els habitants se’n donin compte de la importància i del potencial que té el club. Per altra banda, de cara a aquells que estiguessin interessats, es podria fer també una mena de jornada esportiva, on la gent pogués visitar les instal·lacions, conèixer alguns jugadors...

    A més, tal i com s’esmenta a l’article, Terrassa és una ciutat amb un gran potencial, de manera que si en un futur aconsegueix ser una ciutat encara més influent, es podria beneficiar per exemple dels visitants que arribessin, de manera que més gent el coneixeria.

    Aida Llavall

    ResponderEliminar
  24. Muy buen artículo y muy interesante! Se nota que se van dando a conocer cada vez más con sus éxitos, sin embargo yo recomendaría potenciar el merchandising corporativo a tope, que la gente sepa quienes son solo con ver el color de sus camisetas! Y el uso intensivo de internet para su promoción y darse a conocer, todo el mundo usa las redes sociales y estoy segura de que así todo el mundo sabría quienes son el Terrassa FC!

    ResponderEliminar
  25. Molt bon article!
    Jo com a estratègia de marketing, potenciaria sobretot les xarxes socials, ja que es la millor forma de fer que els aficionats es sentin com si estiguessin tots animant al camp ara en temps de COVID.
    Molta sort!

    ResponderEliminar
  26. Muchas felicidades por el artículo, con el tiempo ha ido acumulando muchos títulos y así debe seguir!

    El Terrassa FC, podría promocionarse mediante eventos sociales cuando pase todo el tema del covid y puedan volver a tope, y así darse a conocer mucho más en redes sociales. De esta manera y renovando el merchandising les sería más atractivo a las nuevas generaciones.

    Se nota que el Terrassa ha ido creciendo como club y de manera profesional, que siga así!

    ResponderEliminar
  27. Qué artículo e historia tan interesante.
    Sin duda alguna, se nota que es un club que poco a poco va creciendo. Sin embargo, os podría ayudar mucho el promocionaros más por las redes sociales y si fuese posible, por algún otro MMC.

    ¡Adelante y a seguir con fuerzas!

    ResponderEliminar
  28. Muy buen articulo!!! Se nota como es un club de calidad y de crecimiento.

    Veo que el club ha ido aumentando durante los años, aunque creo que el club necesita actualizar sus maneras de promocionarse. Hoy en día las redes sociales son una parte muy importante para alcanzar un target juvenil o adulto. Entonces, personalmente, creo que el club necesita promocionarse más en las redes sociales y además renovando el merchandising para hacerlo más atractivo al publico.

    ResponderEliminar
  29. Un molt bon article!
    Jo crec que per donar-se més a conèixer una molt bona idea seria promocionar-vos a les xarxes socials, ja que es el medi al que avui en dia s'arriba a més gent.

    Molts ànims i a seguir com sempre!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Alèxia!!!

      Eliminar
  30. Gran artículo!!
    Hoy en día las redes sociales son un método muy efectivo para darte a conocer. Podríais mirar de promocionaros por ahí!!

    Mucha suerte!!

    ResponderEliminar
  31. Artículo muy interesante, podemos ver la evolución del club, y está a la vista el gran potencial que tiene el Terrassa FC. Considero que a día de hoy, promocionarse en las redes es sumamente importante, así como seguir creando contenido de calidad para todos los aficionados. ¡Un saludo!

    ResponderEliminar
  32. Bon Article!
    Sense cap dubte, el Terrassa va creixent cada cop més i una manera efectiva per donar-se més a conèixer es a través d'esdeveniments i xarxes socials ja que avui en dia, estan molt presents i les eines tecnològiques son de les més efectives.

    ResponderEliminar
  33. ¡Un gran artículo como siempre! Creo que las redes sociales son un gran lugar donde promocionarse y darse a conocer, son cada vez más el canal para establecer relaciones con las personas. También añadir que potenciando las redes sociales ayudaría muchísimo.

    Dicho esto, ¡mucha suerte y sigue así!

    ResponderEliminar
  34. Aquest gran equip de futbol que és el Terrassa FC, té una gran història a les seves espatlles, la qual cosa és una enorme passa perquè nous aficionats s'interessin per l'equip. Evidentment hem de ressaltar el gran sentiment d'estima que tenen els aficionats pel club, ajuntat totes aquestes qualitats, podem obtenir una gran història amb molt de sentiment. Així que personalment, trob que seria molt bon moviment estendre aquesta història per les xarxes socials i canals de comunicació.Salut!!
    Paula Plaou

    ResponderEliminar
  35. Muy buen artículo que nos hace sentir orgullosos a todos los que somos de esta gran ciudad!
    El Terrassa FC es un gran equipo no solo por sus resultados, también por su trayectoria y su implicación social. En cuanto al marketing del club, se aprecia que es un equipo con iniciativa: están presentes en todas las redes sociales, donde se dan a conocer a través de imágenes, vídeos, sorteos y promociones para los socios en establecimientos de la ciudad. Sin embargo, para conseguir atraer a más gente podrían hacer más campañas publicitarias y ampliar los productos de merchandising.

    ResponderEliminar
  36. Molt bon article!
    Avui dia el que está més a les mans de totumo son les xarxes socials, per tant, jo potenciaría aquest factor per poder arribar a más public i que les aficionats estiguin en contacte.

    ResponderEliminar
  37. Articulo muy chulo! Una de las ideas que propongo es utilizar las redes sociales como por ejemplo el instagram para dar a conocer este fantástico equipo de futbol y el gran esfuerzo que esto supone!

    ResponderEliminar
  38. Un artículo muy bueno! Muy bien explicado! Las redes sociales son una plataforma que crece diariamente y podría ayudar significativamente para poder promocionarse y para darse de conocer. Se podría crear un Instagram propio y publicando la información diariamente! Además de ampliar los productos de merchandising para atraer al público.
    Mucha suerte!

    ResponderEliminar
  39. Bon article Joan Francesc! La meva proposta de màrqueting per al Terrassa FC és crear una pàgina web de l'equip i penjar-hi coses com enquestes dels jugadors del Terrassa, la predicció personal del pròxim partit... Penso que podria ajudar a conèixer més a l'equip!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Martina!!!

      Eliminar
  40. Un gran artículo Joan! Pienso que para poder das más visibilidad a Terrassa FC se podría crear una cuenta en redes sociales, ya que actualmente es el medio por donde todo el mundo conoce las noticias a nivel mundial.
    Suerte!

    ResponderEliminar
  41. És molt bon article, està tot molt ben explicat, però sí que és veritat que per donar més visibilitat al club, es podria tenir més presència a les xarxes socials, que avui dia es el que tots consultem; a més els dies de partit, es poden pujar a xarxes socials, porres per veure qui encerta el resultat i sortejar alguna samarreta o algun article de merchandising de l'equip. Es poden penjar vídeos dels jugadors, enquestes i petits jocs per aconseguir una interacció amb els seguidors del club.

    Molta sort! Amunt amb el Terrassa! :D
    Raquel Gabernet i Carla carbonell.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies pel vostre comentari i les vostres idees, Raquel i Carla!!!

      Eliminar
  42. Molt bon article!
    Actualment les xarxes socials són un molt bon recurs per tal de promocionar-se i aconseguir arribar a més gent, a part de donar un bon atractiu principal del club i reflexar l'esforç i la dedicació que se l'hi dona.
    Molta sort!

    ResponderEliminar
  43. Muy buen artículo! Se nota que el club tiene mucha ilusión por llegar a grandes metas, por lo que estaría muy bien promocionar el club por las redes sociales (ya sea Instagram, Twitter...) ya que hoy en día es a lo que mas estamos expuestos, y así interactuar con los aficionados.
    Mucha suerte!
    Mucha suerte!

    ResponderEliminar
  44. Congratulations, very good article about one of the best clubs in Catalan Football. Terrassa CF has a great potential, just looking at the provided data in this article I can see the remarkable evolution of the club. For the club I recommend investing quality time in digital advertising on social networks, which transmit feelings of joy and team spirit. At the same time it is interesting to invest in advertising in BTL or ATL media. Also I see a good way promoting merchandising of those categories of the club that stand out among others. If I could buy Terrassa CF shirts or scarfs I definitely would!

    ResponderEliminar
  45. Molt bon article del Terrassa!
    Esperem que ben aviat el Terrassa i l'Eivissa puguin enfrontarse a la regona divisió A i poder fer historia els dos clubs!
    Una bona idea de marketing pot ser fer charades de la historia del club als mes petits ja siguió a l'escola o a esdeveniments de la ciutat!

    ResponderEliminar
  46. Francisco Cano Boned21 de abril de 2021, 9:11

    Molt bon article del Terrassa!
    Esperem que ben aviat el Terrassa i l'Eivissa puguin enfrontarse a la regona divisió A i poder fer historia els dos clubs!
    Una bona idea de marketing pot ser fer charades de la historia del club als mes petits ja siguió a l'escola o a esdeveniments de la ciutat!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Francisco!!!

      Eliminar
  47. Un article interessant! Avui en dia és necessari portar una bona gestió de SMM, a causa del posicionament digital de les marques que ha creat la crisi de covid-19. Treballar adequadament les estratègies aplicades al social media marketing ens facilitarà avantatges respecte els nostres competidors. També ens aportarà més interacció amb el nostre públic objectiu, entre altres coses.

    Xavier Garcia

    ResponderEliminar
  48. Gran article sobre l'apassionat Terrassa Fc! Una bona estratègia de marketing podria ser potenciar les xarxes socials, per a poder atreure un públic jove que no es senti atret fins al moment, i així fer crèixer la massa social del gran club centenari. A més, hi ha un gran volum de població a la ciutat.

    A per totes Terrassa!!!!

    ResponderEliminar
  49. Es un artice molt interessant! Es obvi que el club té moltes ganes de creixer, i una bona estrategia de marketing seria infromar i crear interés a les escoles, etc. per poder fer creixer el club. També es important mantenir les xarxes socials actives i interessants.

    ResponderEliminar
  50. Molt bon article!! Actualmente l'us consant de les xarxes socials son una bona estrategia de marketing per atreure a un public més jove. A part la creació de reportatges historics del club estaria molt bé.

    ResponderEliminar
  51. Un article molt interesant! Jo milloraria l'aspecte del merchandising i tambe incrementaria l'activitat del club a les xarxes socials com Instagram,twitter,facebook,etc.

    ResponderEliminar
  52. Molt bon article! Es maravellos poder veure com mica en mica el Terrassa FC va creixent cada cop més i més.
    Com a estrategia de marketing jo recomanaria fer us de les xarxes socials aprofitant l'actual influencia que tienen per tal de donar-se a coneixer mes enllà i atreure a més públic. També millonaria el merchandising i a més, un cop aconseguit aquest increment del públic i aprofitant que forma part d'una cuitat ben poblada utilitzaria la influencia de l'equip fent bones accions per la comunitat o involucranse en associacions, escoges, etc fent que axí també arribin a més gent.

    ResponderEliminar
  53. Un bon article! Personalment, en quant a màrqueting, em centraria en, a més de la professionalitat esportiva, ensenyar les avantatges que té el club i l'ambient generat en aquest ja que la població de Terrassa, que ja és aficionada a l'esport sembla donar molt de suport al seu equip i al club. Aquestes persones que s'enamoren del club són les que posteriorment el donaran més a conèixer.

    ResponderEliminar