El Terrassa FC, nacido en 1906 y que cuenta con diversas secciones, debe aprovechar el potencial inherente a una ciudad con 224.000 habitantes, la tercera de Cataluña y la número 21 de España en población.
El primer equipo de fútbol del club actúa en Segunda Federación, y urge relativamente acceder al fútbol profesional (Segunda A). El filial, en Tercera Catalana, debe ascender categorías para convertirse en una fuente de futbolistas de nivel.
En fútbol femenino, el primer equipo juega en Preferente, y el filial (campeón y ascendido en la pasada campaña), en Primera Catalana. El objetivo egarense es encadenar ascensos y aprovechar la coyuntura favorable al futfem.
En fútbol sala, el primer equipo masculino fue campeón de Primera Catalana la pasada campaña y ascendió a División de Honor Catalana, mientras que el filial juega en Tercera Catalana. En fútbol playa, el equipo femenino, vigente campeón de Champions y de Campeonato de Cataluña, intentará mantener ese brutal nivel.
¿Ideas de marketing para reforzar el club? Esperamos que nuestras queridas y nuestros queridos lectores nos aporten sugerencias innovadoras.
Molt interessant! Crec que caldria reforçar el club amb més seccions que tinguin aspiracions a títols, i innovar en "merchandising". Amunt, Terrassa FC!!!
ResponderEliminarHola.
ResponderEliminarSECCIONS POLIESPORTIVES : segons la meva opinió el més important en el màrqueting és la marca després d'això un club com el Terrassa com tu dius necessita més seccions per al club, com podria ser l'handbol, o l'hoquei (referent a la ciutat, i això podria ser a base de la creació d'aquestes seccions per voluntat del club o mitjançant una fusió o col·laboració amb clubs que ja disposin d'aquestes seccions, com podrien ser el Deportiu Terrassa, o el Club Handbol Terrassa,…
MARKETING/BOTIGA: una altra forma de publicitar el club o la ciutat és la venda de productes com a banderes, cromos, del Terrassa FC, per això és necessari ja l'obertura d'una botiga oficial del club a diferents punts de la ciutat (Centre, Parc Vallès, Terrassa Plaça, Can Roca / zona olímpica, Vallparadís).
EliminarCIUTAT ESPORTIVA/POLIESPORTIU: també cal que un club com el Terrassa FC disposi d'una ciutat esportiva on puguin entrenar totes les seccions. Primer caldria analitzar a quina zona de la ciutat seria millor ubicar-lo, doncs segons la meva opinion, el millor lloc seria prop de l'Estadi Olimpic, al nord de la ciutat. Dit això, hauríem d'analitzar la construcció de la ciutat esportiva, però això seria molta despesa econòmica per al club així que segons la meva opinió, crec que el club s'hauria de quedar amb algun poliesportiu, reformar-ho, com podria ser el de Bonaire (actualment propietat del CN Terrassa), un poliesportiu en mal estat però que el mateix club natació vol vendre, però en bona ubicació i amb la possibilitat de reforma integra, com per exemple la construcció d'un altre pavelló al costat del gimnastic, per a la pràctica de les nostres seccions poliesportives , i la sustitucion d'alguna pista de bàsquet o de futbol sala per tres camps de futbol 7 o 11. En resum aquesta proposta de la converticio del Poliesportiu del Bonaire en ciutat esportiva, és una bona opció ja que està tocant amb el Camp de l'EF Bonaire, camp i club que segons m'han dit es convertiran en propietat del Terrasa FC, properament.
ResponderEliminarGrans i boniques propostes que esperem que amb el temps puguin quallar. Moltes gràcies pel teu comentari i amunt, Terrassa FC!!!
EliminarGràcies, i com dius esperem que puguin quallar! Amunt Terrassa ❤️
EliminarPara aumentar la popularidad de Terrasa FC, se deberían aumentar las secciones de deportes, realizar más publicidad en merchandising y como ya dicen en algunos comentarios, que hubiera puntos en la ciudad donde se vendieran todos estos productos. Además, los títulos dan nombre a los clubs, así que por esa rama también se debería reforzar. Y por último crear un espacio en común donde todas estas secciones pudieran entrenar y los amantes del Terrasa pudieran ir a visitarlo como un lugar turístico más de la ciudad.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario!
EliminarPodríen centrar la campanya al voltant de l'himne. És un tema bastant memorable (entre èpic, icònic i patètic), però està antiquat i necessita una remasterització. Es podria fer un concurs públic de renovar l'himne amb remuneració econòmica per la versió que s'acabi escollint. Les propostes haurien de ser públiques perquè la gent de carrer pugués estar al dia i sentir-se part del procés. La millor opció seria penjar-les a una pàgina web de fàcil accés.
ResponderEliminarAixò atrauria sobretot músics i gent jove, el que comporta que se'n farien molts memes, que és publicitat gratuïta. A més, seria crear oportunitats pels artistes de la ciutat i donar-los protagonisme.
S'haurien de posar anuncis per tota la ciutat, sobretot al centre i a prop dels locals on els joves músics es reuneixen (com l'aula de música, el carrer de la Rasa i la Jazz Cava).
També es podria anunciar per ràdio, i diaris, però sobretot posar èmfasi en el carrer i les xarxes socials.
Moltes gràcies pel teu musical comentari, Mònica!
EliminarM'ha semblat super interesant aquest article. Em semblaría interesant fer més merchandasing del equip I desires poder fer un sorteig aplicant estrategies de marketing per que el club tingui més public i que posteriormente es traduiria en ventes.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari!
EliminarEm semblante interessant el article, i pense que per millorar es podrien fer vales per gastar en petits commerçons locals.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari!
EliminarUna acció de marketing podría ser sortejar entrades per un partit/samarreta del equip mitjançant Instagram. Consistiría en que els participants comparetixin la publicació del instagram oficial del Terrassa FC, interectuasin amb aquest amb likes i comentaris per tal de augmentar les probabilitats de guanyar el premi. Al anunciar el dia del sorteig utilitzarem una página d'internet la cual et gestiona el sorteig desde el principi i retransmetre un directe perquè els participants verifiquin la validesa d'aquest.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari, Ivan!
EliminarSeria interessant pel club potenciar les xarxes socials com instagram, facebook i tiktok, mitjançant la realització de diferents sorteigs. Com podria ser sorteigs botes de fútbol, camisetes, etc.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari, Laia!
EliminarAlvaro Hernando. Para dar a conocer el club al exterior se podrían crear tiendas físicas vistosas en el centro de Barcelona para que la gente que las observe se interese por el club, ademas de potenciar el uso de las redes sociales como método de publicidad
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario, Álvaro!
EliminarConsidero que una manera molt bona per poder donar a conèixer més el gran club que és el Terrassa FC s'hauria de donar a conèixer de manera digital a les xarxes. Una de les millors maneres seria començar a produir contingut per a totes les aplicacions digitals de manera diària (no tan sols informació) sinó comèdia, per exemple, per donar una visió del club més social.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari, Nil!
EliminarDes de el meu punt de vista la millor idea per donar-se a coneixèr-se i poder augmentar l'interés de la població per aquest històric club, seria sent molt més actius a les xarxes socials, concretament ser-hi dia dia fent publicacions amb enquestes o quizzs amb diversos premis pel guanyador, com per exemple ja sigui una samarreta o una entrada pel partit d'aquell cap de setmana.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari, Adrià!
EliminarTrobo que per millorar i fer crèixer el club, haurien de fer sorteigs de merchandising mitjançant instagram, i a més a més podrien regalar entrades mitjançant sorteigs o fins i tot quizs on el guanyador obtingui l'entrada per algun partit de futbol de lliga o de qualsevol altre esport, ja que també es interesant donar a conèixer nous esports i gaudir de l'afició del Terrassa FC.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari, Jan!
EliminarAcudir a les xarxes socials com Instagram i TikTok que son les dues xarxes liders avui en dia, seria molt interesant pel Terrassa FC. Fer events i pujant posts diariament pels seguidors del Terrassa FC. Un altre mitjà seria donar suport als flyers i fer buzoneo per la zona de Terrassa FC.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari, Max!
EliminarComo acción de marketing para mejorar el club, propongo que el presidente del Terrassa F.C pida permiso al ayuntamiento de Terrassa para que pueda organizar un mini torneo de fútbol 7 para los jóvenes fans y amantes de este club. El premio sería una camiseta firmada por todo el plantel del equipo y además un bono para asistir a todos los partidos que jueguen en casa.
ResponderEliminarPor último, muy buen artículo. :-)
¡Muchas gracias por tu comentario, Leo!
EliminarCom a acció de màrqueting, ho centraria molt en el manteniment de les xarxes sociales. Crec que és molt important potenciar aquest àmbit amb contingut de les categories inferiors del club. Pujar imatges sobre tots els equips de la base del club, els més petits al final són l'essència del club i l'esport. Si es mantenen aquests joves durant anys es podràn construir famílies de club i que les següents generacions d'aquestes famílies segueixin apostant per aquest club. A més de guanyar en cada cop més joves al club, es guanyaran aficionats fidels al club. Pel qual s'ha de fer que aquests es senteixen com al pilar important del club donant-li's el protagonisme que mereixen.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari, Xavi!
EliminarJo amb el tema de màrqueting, regalaria bufandes, així la gent pel carrer veuria moltíssimes, així cridaria l'atenció de les altres persones.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Ainoa!
EliminarConsidero que per reforçar el club en quant a marketing estaria molt be tenir molta activitat a les xarxes socials y sobretot crear activitats per als nens ja que son els que el dia de dema hauran de mantenir l'essencia d'aquest gran club.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Joan!
EliminarPropongo realizar un desfile, en autobuses rotulados con la imagen del club en el que los jugadores desde la planta de arriba puedan tirar a los usuarios Merchandising. Solo en caso de ganar partido.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario e ideas!
EliminarDídac Dot. Article molt interessant. Les xarxes socials podríen utilitzar-se per a potenciar aquest gran club, arribaría a mes gent i també es podrien fer sorteigs perquè més gent formi part d'això.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Dídac!
EliminarLaura Burgueño. Per tal de donar mes visibilitat al club del Terrassa Fc crec que es una molt bona idea fer una bona difusió a través de xarxes socials com Instragram o Tik Tok. També organitazaria algun esdeveniment per aconseguir mes socis al club.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Laura!
EliminarMolt bona idea, les xxss son molt utils per aquest cas!!
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Dua!
Eliminar
ResponderEliminarTrobo que per millorar el club han de tenir més visibilitat a les xarxes socials com a instagram o tik tok. Per altra banda, crearia un event de futbol per captar l'atenció de la gent. I finalment crearia botigues amb el marxandatge del Terrassa a diferents llocs d'Espanya per donar a conèixer el club.
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
EliminarLydia Argibay: Hola Joan Francesc! Crec que per a que el club sigui més conegut el que avui dia serveix, considero que és conèixer més a l'equip i tot el que l'envolta. Per exemple fer els típics vídeos a TikTok de 30 segons, dinàmics, dient 30 curiosetats de l'equip o fent challenges...
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Lydia!
EliminarPol Graupera: Bones Joan, des del meu punt de vista es podria millora el SEO (el posicionament web) del blog, perquè els fans i suporters del Terrassa, el trobin més ràpidament.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Pol!
EliminarHola Joan Francesc,
ResponderEliminarArnau Sardà: Seria una bona idea de màrqueting intentar potenciar més les xarxes socials ja que estan poc actualitzades, aquestes actualment són claus ja que com ja saps ens dirigim cap a un món 100% digital, i la població dona molta importància a la constant actualització d'aquestes.
Crec que si el Terrassa ho tingués més en compte atrauria a molt més públic i el club seria encara més conegut.
Gràcies!!
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Arnau!
EliminarPer millorar la imatge del club s'hauria de donar més visibilitat als jugadors del club, mitjançant xarrades o vídeos interactius amb ells i seguidors del club Terrassa. Utilitzar diferents xarxes socials com Twitter, TikTok o Instagram per donar més visibilitat al club. A més s'ha de donar més audiència a gent potencial en el sector.
ResponderEliminarPer últim dir que es molt bon artícle.
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
EliminarBona tarda Joan Francesc,
ResponderEliminarArnau Mazón: Per millorar la imatge del club, la meva idea seria realitzar un sorteig de una camiseta i que la firmin tots els jugadors del terrassa. Aixi crearas un impacte directa als seguidors per las xarxes socials i ho compartiran amb els seus seguidors, i el terrassa guanyara encara més popularitat.
Per acabar, es un article molt interesant.
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Arnau!
EliminarPer a millorar el màrqueting del club donaría a coneixer el club en varis ambits, per a començar al ser una de les cuitas más grans de Catalunya i d'Espanya aprofitaria axiò per a fer esdeveniments com a tornejos o events en aquests camp ja que es un bon camp i hi ha molta població.
ResponderEliminarI també en apuesta época les xarxes socials están en el ser millor moment i les potenciaría donant aixi monta más visibilitat al club ambos anuncis senzills i que captin l'atenció de tothom.
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
EliminarBones, Joan Francesc.
ResponderEliminarIker Ramos: Bon artícle, jo penso que es podría potenciar l'imatge del club fent actualitzacions en les xarxes socials (Instagram, TikTok, Facebook,etc) constantment. Ja que el dia de demà quasi tot serà vía online i aquest gran club s'ha de donar a conéixer.
A més a més es podrien fer sorteigs de samarretes, visites a l'estadi, autogràfs/fotogràfies amb jugadors,etc. Per així incitar a la gent a veure i seguir a aquest gran club.
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Iker!
EliminarPara mejorar la imagen del club creo que lo principal seria que mejorar la interacción de los jugadores con los aficionados, ya sea mediante jornadas de firma y visitas a la ciudad deportiva para poder ver de cerca los entrenamientos de nuestros jugadores.
ResponderEliminarTambién podrían hacerse sorteos de entradas para algunos de los partidos de la temporada.
¡Muchas gracias por tu comentario e ideas!
EliminarBona tarda Joan Fracesc,
ResponderEliminarNatàlia Rabasseda: Molt bon article! trobo que per millorar el article, i promocionar-lo introducir les xarxes socials ajudaria molt. Ja que es un molt bon moment i donarieu a coneixer més el club Terrasa. A més a més podriueu sortejar un lot amb alguna amarreta i alguna cosa més per potenciar seguidores al club. Per finalitzar podrieu fer algun sorteig per poder jugar amb els jugadors dels Terrassa.
Gràcies!!
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Natàlia!
EliminarPara que se haga más conocido puede ser mejorar el merchandising. Y realizar sorteos con esto para aquellos que atiendan a los partidos o por redes sociales.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario e ideas!
EliminarMuy interesante el articulo. Para reforzar el club se podría hacer alguna clase de evento donde tanto adultos como niños hagan deportes con una comida general después.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario e ideas, Elena!
EliminarNaomi: Desde mi punto de vista, para mejorar el “marketing” del Terrassa deberían exprimir más a sus socios, dándoles descuentos en camisetas del club o regalándoles bufandas, trompetas, guantes para el invierno,... del terrassa. De esta manera cuando los aficionados lo lleven puesto de camino al campo o por la calle porque les apetece llevarlo, la otra gente se fijará en sus camisetas y verá el buen merchandising del equipo. Esto, por una parte, les podrá incitar a ver qué se cuece en el Terrassa C.F. y podrá hacer que ganen más aficionados.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario e ideas, Naomi!
EliminarHola Joan!
ResponderEliminarPaula Moreno: Me ha gustado mucho el artículo, creo que es muy interesante lo que se comenta. Creo que para dar a conocer más el Terrassa C.F podría crearse una cuenta de Instagram o Facebook para llegar a más jóvenes.
Gracias!
¡Muchas gracias por tu comentario e ideas, Paula!
EliminarDaniela: Siento que seria importante implementar una estrategia que permita un acercamiento con los seguidores del equipo, hacerlos parte de, compartir a traves de redes sociales contenido del ´detras de escena´, que sucede tras bambalinas, como son los entrenos y que conozcan la historia de cada jugador y cada colaborador del equipo, porque mas que un gran equipo, son las personas que forman parte de el lo que hace que sean lo que son. Siento que mas que las inversiones que claramente son importantes, hace falta mas interaccion en pro de crear comunidad que permita crear una conexion emocional y a partir de alli incrementara su relevancia, ventas y asistencias a partidos.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario e ideas, Daniela!
EliminarXingyu Liu: En cuanto a estrategia; poder aprovechar los familiares de los equipos de jugadores en que ellos puedan vender artículos como bufanda, tazas, pelotas, camisetas con el logotipo y por cada venta realizada conseguirán comisiones. Otra parte también es crear cuenta en redes sociales subiendo contenida de día a día sobre las actividades que realizan y algunos sorteos.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario e ideas, Xingyu!
EliminarSaba Yock: Des del meu punt de vista, per a atraure a més públic s'hauria de treballar en el tema de les xarxes socials. He vist que disposeu d'un compte d'Instagram bastant activa i amb consistència, però personalment crec que hauria d'englobar altres esports i no enfocar-se tant en el futbol masculí. A més a més, crec que seria bona idea obrir una botiga física on únicament es puguin adquirir objectes com camisetes, bufandes o cromos del gran Terrassa FC. Sort!!
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Saba!
EliminarXavier Mas:
ResponderEliminarCrec que seria molt important fer una potent campanya publicitària, que avarquis tan mitjans de premsa escrita (diaris, revistes,...), premsa digital, campanyes a Xarxes sociales (en aquest apartat creo que es poden utilitzar diferents plataformes per donar-se més a conèixer, com per exemple Tik Tok (es poden fer vídeos dels diferents esports on es veuria el treball en equip, el companyerisme,...), també seria important mirar a veure si és possible i/o assequible fer publicitat a TV i Ràdio.
Una altra seria fusionar el club amb altres per poder adquirir o espira a títols, a més amb una fusió el club creixeria no sol en volum, sinó que també el seu posicionament dins del mercat, això faria que s'incrementa la seva importància, també el volum de benefici, ja que així gràcies a haver-se expandit podrà obtenir un major pressupost per a futures campanyes; i un nom més potent que faria que més gent parlis del club i que augmenten la seva importància dins del mon esportiu.
Per últim, també seria interessant fer uns quants events de ports oberts durant l'any, on ensenyar els diferents esports, explicar les normes; i organitzerieu diferents activitats per a que els participants poguessin comprovar o provar els diferents esports del club, aix atrauria a molta gent, a futurs integrants i a més publicitat gratuïta gràcies a la técnica del Boca a Boca. A l'event de ports oberts, podríeu muntar també paradetes de menjar, begudes i el més importen roba i accessoris que representi el club als diferents esports per tal que els participants i/o visitans puguin obtenir un record; això también fara que el club es dongui mes a conèixer, ja que els objectes que vengueu seguiran fent publicitat una vegada sortint del recinte ( les camisetes al portar-les fas que la gent pugui arribar el que hi ha escrit, i aixo tambe es una manera de publicitat de manera gratuïta i d'obtenir més renom).
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Xavier!
EliminarUna proposta interessant seria col·laborar amb influencer, youtubers... que basin el seu contingut en la temàtica futbolística, ja que es una estrategia que alguns clubs han aplicat anteriorment i s'ha vist una crescuda significativa tant en seguidors del club com en renom!
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
EliminarLa meva proposta és defensar i apostar pel futbol femení, donar els mateixos recursos per tal d'aconseguir destacar entre els altres equips i transmetre que el futbol no enten de géneres.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Martina!
EliminarArticle interessant. Apostaria per innovar amb productes de merchandising: banderes, bufandes... i a part de pensar en obrir altres seccions segons les preferències del públic, defensaria a mort el futbol femení.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
EliminarUna proposta interessant pot ser la innovación del merchandising del club i la implicació en les RRSS (crear comunitat, fer un sorteig etc.)
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Paula!
EliminarCrec que haurien d'impulsar el futbol femení, ja que ara mateix està en alça i intentar aprofundir en altres esports com bàsquet i handball entre molts altres.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Albert!
EliminarArticle interessant. Apostaria per innovar en les xarxes socials, crear contingut amb esportistes del club per fer-ho més proper amb els aficionats i d'aquesta manera també es pot conèixer millor als jugadors. També crearia una col·lecció de productes de merchandising del Terrassa, com jerseis, banderes, bufandes, motxilles ... i aquests els promocionaria a les xarxes socials del club junt amb els esportistes, per incentivar als aficionats a adquirir els productes.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Natalia!
EliminarUna estrategia podría ser un mayor merchandising, con un aire moderno y una mayor presencia en redes sociales. Así se haría más visible el equipo
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas!
EliminarUn articulo muy interesante! Yo apoyaría las redes sociales creando contenido de manera semanal con videos creativos del equipo. También crearía eventos con los jugadores del equipo para que sus amigos puedan apoyarlos y reforzarlos a través de redes sociales. Un saludo!
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Víctor!
EliminarUna estratègia per cridar l'atenció de la gent jove podria ser mitjançant TikTok. On es veiessin vídeos curts dels jugadors entrenant-se, celebrant gols amb l'afició, millors gols de la jornada, etc.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Àlex!
EliminarHe llegit l'article i m'ha semblat molt interessant. Crec que innovar les xarxes socials, fent col·laboracions amb gent reconeguda i també amb la mateixa afició podria ser una bona opció. A més a més a través de les xarxes socials també faria un sorteig per unes entrades per poder veure el partit i també regalar alguna sudadera o samarreta de l'equip per tal de crear un vincle entre aficionats i equip.
ResponderEliminarLoreto Farré
EliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Loreto!
EliminarUna bona estratègia per fer crèixer el club seria ampliar les zones; l'estadi, el pavelló, etc., així com també fer sortejos i estar més actius a les xarxes socials, estar actualitzats i crear-ne noves. Com bé diu el meu company Albert, n'estic d'acord en que haurien de lluitar més pel futbol femení i apostar també per altres esports i no només pel futbol.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Carla!
EliminarUn article molt interessant, una bona acció de màrqueting per dur a terme podria ser crear Pop-Up a diferents ciutats estratègiques on es venguessin entrades pels partits i també el marxandatge d'aquest (samarretes, equipació, productes complementaris...) també estaria bé l'aparició d'algun dels jugadors estrelles en aquests Pops-Ups, això faria que la gent estigues més interessada a anar-hi i seria un punt molt favorable per la marca. (Berta Morillas)
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Berta!
EliminarEl millor màrqueting que es pot fer és fer gaudir a la gent amb un futbol de qualitat.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Xavier!
EliminarLa millor forma de reforçar el club Terrasa amb xarxes socials amb el suport de la seva afició sobretot a instagram amb post, reels
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
EliminarJo crec que per fer créixer la popularitat de Terrassa FC, haurien de decantar-se per les seccions d'esports, optar per fer més publicitat en l'aspecte del marxandatge, una de les maneres que se m'acudeix és crear punts als llocs neuràlgics de la ciutat. Esportivament parlant un dels aspectes és aconseguir títols. Buscar un lloc encabir totes aquestes seccions poguessin practicar esport i tots aquells fans del Terrasa poguessin viure l'experiència de sentir-se a prop del Terrasa FC.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
EliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarUna de las millors accions que podría realiztar per a donar a coneixer més la marca sería fent alguna col·laboració amb algun equip més gran i plantejar un partit benefic, jugant una gira a un altre país per donar a coneixer mes la marca o aporfitant els partits que fan anualment els clubs grans, com podria ser contra el barça jugant el gamper.
ResponderEliminarMarc C.
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Marc!
EliminarSi volem que el Terrassa agafi força i notorietat a xarxes socials i entre els públics més juvenils haurien de realitzar-se estratègies de màrqueting digital com calendarititzar els continguts al 100%, estar al dia de les tendències i recolzar-se molt en xarxes socials com tiktok o instagram (reels ). Cal donar visibilitat i viralitzar les diferents seccions del club i especialment el femení.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Xavier!
EliminarUna estrategia interesante sería reforzar las redes sociales con contenido actualizado cada semana, tanto de resultados de partidos como de videos de los jugadores entrenando, concentraciones, celebraciones y todo lo relacionado con el pre-partido y el post-partido.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas!
EliminarUn artículo muy interesante. Como estrategia de marketing se debería generar tráfico de más calidad hacia las redes sociales y la página web.
ResponderEliminarUna buena idea creo yo es que se hagan retrasmisiones en directo de los partidos por una cuenta oficial de Terrassa o de ciertos momentos para tener mas fidelización
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Pedro!
EliminarPenso que una de les grans idees que pot tenir el club, es impulsar campanyes on hi hagin col·laboracions amb moltes empreses importants de Terrassa, sortejar entrades amb les habitants de Terrassa, promoure nou marxandatge acompanyat també de cerca de nous patrocinadors que puguin augmentar els ingressos al club. És important, que es vegi un bon sentiment d’unió entre el club i aficionats per tal de créixer més.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Ivan!
EliminarÉs un article molt interessant. Crec que hauríeu d'incentivar en les xarxes socials, compartir informació sobre el club, interactuar amb els seguidors, fer sortejos amb merchandising del club, amb entrades per anar a veure algun partit. També donar-li molt de valor al equip femení.
ResponderEliminarNanou.
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Nanou!
EliminarActualment la publicitat mes eficient és below the line, així que el Terrassa Futbol Club, ha d'implementar un departament de marketing centrat en la p de promoció del màrqueting mix, per donar a conèixer el club, la seva activitat, novetats, etc. Treballant diferents estratègies en canals com SMM, Google, blogs, etc. Ha d'estar dirigida pels habitants de Terrassa segmentadament. És un article imprescindible per a les societats esportives que volen créixer.
ResponderEliminarXavier Garcia
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Xavier!
EliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Judit!
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Nadir!
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Rinchen!
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Catarina!
ResponderEliminarMolt interessant l'artícle i tot un orgull que un equip femení arribi tan lluny!
ResponderEliminarProposo fer campanya promocionant els membres de l'equip, creant actes on els fans puguin participar.
Fer bosses, tasses, ampolles reciclables, etc... amb el logo de l'equip i que es puguin personalitzar, etc.
Més que res fer sentir al client, que està implicat en l'equip.
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Marina!
EliminarMolt interessant l'article! Una bona idea seria realitzar sorteigs d'entrades i equipacions del Terrassa FC cada partit, mitjançant els perfils a xarxes socials (TikTok i l'Instagram).
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Marc!
EliminarTrobo que es un blog molt interessant i crec que un bon avanç seria desenvolupar sorteigs amb la finalitat de premiar el guanyador amb merchandising via red socials com telegram,instagram,etc. Apart podriem afegir com a premi entrades gratuites així els apssionats del Terrasa FC se sentiran mes animats a participar-hi.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Pol!
EliminarArticulo muy interesante!! Ayudaria mucho, dar mucha importancia a las redes sociales al compartir información y interactuar con los seguidores. También realizar diferentes tipos de sorteos cada partido que se juegue en casa como entradas, paneras, camisetas etc. Por otro lado, realizar alguna colaboración con un influencer local aficionado.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas!
Eliminar
ResponderEliminarArticulo muy interesante!! Ayudaria mucho, dar mucha importancia a las redes sociales al compartir información y interactuar con los seguidores. También realizar diferentes tipos de sorteos cada partido que se juegue en casa como entradas, paneras, camisetas etc. Por otro lado, realizar alguna colaboración con un influencer local aficionado.
Antoni Vidal
¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Antoni!
EliminarCreo que una buena estrategia de marketing seria sortear entradas a los más jóvenes para así fomentar apoyo al club. También crear más contenido en redes sociales.
ResponderEliminarHugo Sánchez
¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Hugo!
EliminarCreo que haría falta innovar en el merchandising para atraer a consumir y así el apoyo al club.
ResponderEliminarKirill Rudnik
¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Kirill!
EliminarCom a fidel seguidor de la UD Eivissa un club que en 6 anys per diferents motius a aconseguit donar-se a conèixer en molt de territori tant espanyol com europeu (si que és veritat que hi ha molts diners i sort per enmig en enfrontar-se amb el Barcelona en Copa del Rei), haig de dir que ha aconseguit crear una clara imatge corporativa i a la mateixa vegada interactuar molt bé amb els seus seguidors i amb els mes petits, recol·lecta de signatures amb els jugadors de primer equip, fent vídeos de futbol amb influencers o personatges públics de l'estil, crec que el Terrassa també es podria decantar per una cosa així, que els jugadors del primer equip apareguin fent reptes en les xarxes socials, amb jugadors de la pedrera, etc.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Francisco!
EliminarHaurien de fer campanya amb les noves xarxes socials que estan sortin cada dia i exprimirles al maxim.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, J. E.!
EliminarEl club podria utilitzar el merchandising per donar-se a conèixer entre el públic més jove, sobretot, fora de Terrassa. Realitzar algún event i oferir regals promocionals d'interés podria ser una bona opció.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Pepi!
EliminarEl Terrassa està fent molt bon treball i penso que va pel bon camí. Però per millorar encara una mica més podrien fer una inversió en publicitat per donar-se més a conèixer i per això també podrien assistir a algun event.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Coral!
EliminarJulia Martinez --> se nota que el club está haciendo un esfuerzo con las estrategias de marketing aunque creo que por ejemplo se podrían hacer sorteos de entradas, de merchandising...
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Julia!
EliminarMarta Llambés --> Jo crec que per a potenciar el Terrassa s'hauria de fer soroll i portar el nom del club més enllà. Invertir en molta publicitat, millorar la imatge en xarxes socials i ser molt actius.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Marta!
EliminarAriadna Soriano: En mi opinion para poder sacar lo mejor del equipo de fútbol se podrían hacer muchas cosas pero que mejor que los protagonistas fueran los propios jugadores, sus familias y sus seguidores. Se podrían proponer concursos trimestralmente que permitieran para algunos afortunados pasar un día en familia entre futbolistas y seguidores. Además, estos día se realizarían vlogs especiales que pudieran documentar las experiencias vividas, el protagonista sería en este caso el ganador o los ganadores. Pero no únicamente se subirían vlogs una vez trimestralmente, si no que durante el resto del año los protagonistas de estos videos serían futbolistas, entrenadores y equipo. Además, se podría hacer promoción en eventos grandes organizados por el ayuntamiento u otras entidades. Por ejemplo, el día de la cabalgata de los reyes podrían contar con su propia carroza. También se pueden crear eventos propios como en halloween organizar un scape room en una parte de las instalaciones. Los que consiguen salir en menos de 29 minutos se llevan regalos de merch del club.
ResponderEliminarAdemás se considera importante mejorar la imagen hacia el seguidor del club.
¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Ariadna!
EliminarQue interessant!
ResponderEliminarCom a idea hi ha la de fer més merchandising e invertir en promoción y publicidad! También se podría actualizar las redes y mantenerse al día :)
Gracias
Moltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
EliminarSusana: Que interessant!
ResponderEliminarCom a idea hi ha la de fer més merchandising e invertir en promoción y publicidad! También se podría actualizar las redes y mantenerse al día :)
Gracias
Marcos Alvarín - Crec que el Terrassa està fent un bon esforç i està treballant molt en el marketing, tot i així penso que com han comentat altres companys i companyes es podría fer una renovació i una proposta més importnat respecte el merchandising i fer que els propis jugadors s'integrin i participin més en el marketing del club.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Marcos!
EliminarEn mi opinión, considero que se debería remarcar y destacar la comunidad autónoma a nivel nacional para poder posicionar la ciudad además de los jugadores y equipo. Es primordial poder concienciar sobre las estadísticas y números de esta para crear anuncios llamativos dando a conocer el mundo detrás de las cámara.
ResponderEliminar¡Muchas gracias por tu comentario y tus ideas, Kirti!
EliminarMolt interessant! Jo crec que el Terrassa hauria d'aprofitar que les xarxes sociales son una eina indispensable, per fer promoció, concretament algún sorteig de la samarreta signada per tots els jugadors.
ResponderEliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees, Judith!
EliminarMoltes gràcies pel teu comentari i les teves idees!
ResponderEliminarPodrían hacer un sorteo ahora que se acerca navidad donde cada persona que compre un tiquete para ver el partido automáticamente este participando del sorteo
ResponderEliminarYo propongo que en redes sociales se sorteen de 2 a 5 entradas para los que se hagan socios (o ya lo sean) y para los que se hayan hecho socios, regalar algún accesorio de merchandising como podría ser un llavero, una taza, una mochila…
ResponderEliminar¡Vamos Terrassa FC!
Laia Escoda
Estaría bien establecer alianzas estratégicas con empresas locales para promover el club. Propongo colaborar con marcas de ropa deportiva, restaurantes o empresas de entretenimiento para ofrecer descuentos especiales a los seguidores del Terrassa FC. También la idea de organizar eventos exclusivos para los seguidores, visitas al estadio o sesiones de entrenamiento abiertas al público, etc.
ResponderEliminarUna buena herramienta de marketing hoy en día son las redes sociales, por ejemplo crear un perfil en una de las aplicaciones más populares de la actualidad como es Tiktok, se podría publicar contenido de calidad como resúmenes de partidos, entrevistas a jugadores, incluso se pueden hacer vídeos en directos durante los entrenamientos o sesiones de preguntas y respuestas con los jugadores ¡Suerte Terrassa!
ResponderEliminarPara mejorar el marketing del club, daría a conocerlo en diferentes regiones, empezando por Cataluña y posteriormente por toda España, apuntandose a torneos, o también eventos deportivos. Además actualmente, las redes sociales están en su momento más álgido y se podría promocionar con las redes sociales (instagram y tik tok) para dar más visibilidad al club.
ResponderEliminarEstefania Gomez Cabanach
EliminarComo ideas de marketing se podrían crear tiendas físicas por Terrassa y Barcelona, ademas de crear o potenciar las redes sociales (sobretodo Instagram y TikTok) del club para que se den a conocer. Y para darse a conocer a nivel deportivo se podrían apuntar a diferentes actividades deportivas, competiciones...
ResponderEliminarEn esta estrategia de marketing, el club de puede enfocarse en el voluntariado comunitario como una forma de fortalecer los lazos con la comunidad y crear una conexión más profunda con sus seguidores. La campaña "Juntos, Hacemos Historia" tiene como objetivo movilizar a los aficionados y a la comunidad local en acciones que vayan más allá del fútbol.
ResponderEliminarEl énfasis de esta estrategia está en el compromiso social y la participación activa. Aquí hay algunos pasos que podrían ser parte de esta campaña:
Programa de Voluntariado del Club: Establecer un programa de voluntariado donde los aficionados y la comunidad local pueden inscribirse para participar en actividades benéficas y proyectos sociales en colaboración con el club.
Eventos Comunitarios: Organizar eventos benéficos, como jornadas de limpieza en parques locales, donación de juguetes a instituciones de caridad o campañas de recolección de alimentos.
Participación en Proyectos Sociales: Colaborar con organizaciones locales y proyectos sociales para brindar apoyo voluntario. Esto podría incluir la construcción de parques infantiles, la renovación de instalaciones deportivas locales o la organización de programas de fútbol para niños desfavorecidos.
Comunicación y Reconocimiento: Comunicar de manera efectiva el impacto positivo que el club y su comunidad están logrando juntos. Publicar historias inspiradoras, testimonios de voluntarios y fotos de los proyectos en las redes sociales y en el sitio web del club.
Eventos de Agradecimiento: Organizar eventos de agradecimiento para los voluntarios y la comunidad local, reconociendo su contribución y celebrando juntos los logros alcanzados.
Invitación a Jugadores y Staff: Invitar a jugadores y miembros del personal del club a participar en actividades de voluntariado junto con los aficionados y la comunidad. Esto fortalecerá el vínculo entre el equipo y su entorno.
Mecanismos de Inscripción Fáciles: Facilitar la inscripción de voluntarios a través de un proceso en línea o en el estadio antes de los partidos locales.